Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya
Visita guiada
Els secrets del senyor Gumà Els secrets del senyor Gumà
Els secrets del senyor Gumà

Visita guiada temàtica. L’arribada l'any 1981 del ferrocarril a Vilanova, com a d’altres localitats, va ser un fet extraordinari aconseguit, amb més o menys dificultats i entrebancs per alguns homes valents. Un d'ells va ser Francesc Gumà i Ferran. Amb aquesta activitat podreu conèixer la seva experiència i els elements i vehicles originals adquirits per a la construcció de la línia ferroviària entre Barcelona i Vilanova, així com la importància del tren a la capital del Garraf.

Un monitor acompanyarà el grup per les instal·lacions de l'exterior i interior del Museu incloses a l'itinerari de la visita. Sobretot per aquells elements originaris i únics que van formar part del primer ferrocarril de la localitat i els avenços ferroviaris que va aportar.

Tel. 93 815 84 91 – 93 815 91 19
Informació i consultes: educacio@museudelferrocarril.org
Per a reserves de visita: reservesmuseu@ffe.es

 

Segueix-nos
Facebook Twitter Youtube Blogger
cm cs
Museu MUSEU DEL FERROCARRIL DE CATALUNYA
Telèfon de concertació de visites 938158491
Preu grup L’accés dels acompanyants és gratuït (un acompanyant per cada 5 alumnes). Preu alumne 4,50€ Durada 1 hora i 30 minuts aproximadament
Comparteix
L'obstinació d'avançar
Vilanova i la Geltrú, abans del ferrocarril…

...fou un poble que va veure limitat el seu desenvolupament per manca de bones vies de comunicacions. La seva economia es basava en l’agricultura i la pesca, fins que va aconseguir obrir-se a l’exterior gràcies al comerç marítim. Oberta aquesta porta ultramarina, la rada vilanovina visqué al segle XVIII temps d’esplendor. Però el creixement de l’economia emergent es veia bloquejat per unes vies de comunicació defectuoses i insuficients. El trànsit de persones i mercaderies entre Vilanova i Vilafranca, així com la resta del Penedès, es feia per camins perillosos i gairebé intransitables. Les tartanes, carretes i diligències transitaven amb penúries, i exposades, també, al bandolerisme. El viatge fins a Barcelona era, llavors, una odissea per camins riscosos de l’interior, esquivant el gran enemic orogràfic: el massís del Garraf...

* camp obligatori

Nom (obligatori)

Adreça electrònica (no es publicarà)

Web

* camp obligatori

Opinió (obligatori)

* camp obligatori

Codi de seguretat (obligatori)


Alta Newsletter